Papierloos werken met Claire
Rondzwervende papieren werkorders, miscommunicaties met klanten en onduidelijkheid over werkzaamheden. Digitaliseren levert garagebedrijven veel tijd en geld op. Met Claire kan het!
Benieuwd hoe het werkt? Check de video hiernaast, we nemen het gehele proces met je door.
Hoe zit het gedigitaliseerde proces in elkaar?
1. Balie check-in
Eindeloze rijen bij de receptie s’ochtends? Met Claire is het niet meer nodig. Mensen checken gemakkelijk en efficiënt in.
2. Een volledig digitale werkorder
De monteur krijgt via de tablet de werkzaamheden door, houdt alle werkzaamheden op de tablet bij en kan zelfs foto’s en video’s maken voor de klant.
3. Koppeling met planningssysteem
De koppeling met planningssysteem maakt het mogelijk dat de monteurs hun toegewezen taken op de tablet. Ook de receptie ziet vanuit het Claire dashboard welke monteur er toegewezen is. In één oogopslag is de volledige planning inzichtelijk!
4. Digitale dossiervorming
Alle formulieren kunnen digitaal aan het werkdossier/de werkorder gekoppeld worden en zijn zowel op desktop als op de tablet zichtbaar.
5. Reparatie en afronding
Een digitaal overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden wordt naar de klant gestuurd.
Dit alles, zonder ook maar 1 velletje papier!
We staan voor je klaar
Digitaliseren in een garagebedrijf klinkt als een grote verandering. Uit ervaring weten we dat verandering weerstand met zich meebrengt. Daarom helpen we je tijdens het onboardingstraject van begin tot eind. We gaan niet weg tot iedereen binnen de organisatie comfortabel aan de slag kan met Claire.




Over Claire
Claire is begonnen vanuit de behoefte binnen een traditioneel garagebedrijf. We zochten een oplossing voor inefficiënte processen en meer transparantie naar klanten. Jaren verder is Claire de meest gebruikte software oplossing voor garagebedrijven in de Benelux.
1. Efficiënter werken
Wachttijden, onnodig lopen en onduidelijkheden zijn verleden tijd. Met Claire wordt iedere stap realtime digitaal vastgelegd.
2. 36% meer omzet per werkorder
De omzet per werkorder ligt in het digitale proces maar liefst 36% hoger dan bij het papieren proces!
3. Hogere klanttevredenheid
Hogere klanttevredenheid en loyaliteit dankzij meer snelheid, openheid en zekerheid.