Hoe een transparent aftersales proces kan bijdragen aan klant tevredenheid

28.02.22 08:00 AM Comment(s) By Naomi

Herken jij dit ook? Geleefd door de waan van de dag op de aftersales afdeling, iets wat elke dag van toepassing is en wat niet alleen effect heeft op de klanttevredenheid, maar ook op de belastbaarheid van je werknemers. 

 

Door de chaos binnen het proces ontstaan er onduidelijkheid en miscommunicatie, dit zorgt ervoor dat er handelingen worden uitgevoerd waar de klant niet om heeft gevraagd of worden handelingen waar de klant wel om gevraagd heeft.

 

Een digitaal aftersales proces zorgt ervoor dat alle klanten, door middel van een gestandaardiseerde werkmethode en een digitale vastlegging, optimaal bediend worden.

Je klant voelt zich nog meer betrokken bij het proces wanneer hij/zij middels foto of video, verwerkt in een transparant overzicht, op de hoogte wordt gehouden over de mogelijke kosten en de voortgang.

 

Met het transparant en overzichtelijk communiceren van alle voltooide werkzaamheden (incl. foto's en video's) en eventueel meerwerk wat wordt gevonden aan de hand van voorgedefinieerde (en aanpasbare) checklijsten voelt je klant zich betrokken in het proces.

 

Daarnaast zorgt een digitaal aftersales proces ervoor dat iedereen in het proces real-time kan bijhouden wat de status van de werkorder is. Dit zorgt ervoor dat er minder onnodig gelopen wordt en dat de wachttijden voor de klant korter wordt.

 

Dus, door zowel overzichtelijk, sneller en transparant te werken met behulp van een digitaal aftersales proces zorg je ervoor dat de klanttevredenheid omhoog gaat. En we weten allemaal dat een tevreden klant een terugkomende klant is! 

Share -