Bij garagebedrijven draait alles om kwaliteit. Maar hoe behaal je die kwaliteit en behoud je deze op lange termijn?
Het geheim ligt in het identificeren en implementeren van zowel 'quick wins' als 'long-term wins'.
Quick wins
Quick wins zijn kleine aanpassingen die directe verbeteringen opleveren, zoals het nemen van meer foto's per werkorder om klanten volledig op de hoogte te houden, het versturen van een uitgebreid diagnose overzicht aan klanten, of het tijdig melden van gereedstaande werkorders, een stap die vaak over het hoofd wordt gezien!
Long-term wins
Aan de andere kant hebben we long-term wins, acties die op de lange termijn enorme verbeteringen teweegbrengen. Hierbij kun je denken aan:
- Het uitstellen van niet uitgevoerde extra werkzaamheden, wat resulteert in hogere werkorderbedragen in de toekomst.
- Het actief opvolgen van werkorderstatussen in Claire, wat leidt tot een opgeschoond dashboard en overzicht op alle afdelingen.
- Transparante communicatie met je klanten, wat leidt tot een hogere klanttevredenheid.
- Het organiseren van periodieke ‘Claire voortgangsgesprekken’ met personeel om betrokkenheid te bevorderen en continue verbetering te stimuleren.
Ben je benieuwd naar wat Claire voor jouw garagebedrijf kan betekenen? Ontdek de mogelijkheden op onze website of neem contact met ons op!