Haal jij het meeste uit je bandenwisselweken? 

De band is een cruciaal product, niet alleen voor de veiligheid van de auto en de bestuurder, maar ook als het om after sales gaat. Het is een product wat veel klantcontact genereert maar ook een belangrijke omzetgenerator binnen het bedrijf, zeker tijdens de bandenwisselweken.

 

De bandenwisselw...

02.11.21 11:16 AM - Comment(s)
VIDEO: Succesverhaal Van Mossel

Bij Van Mossel Kia werken ze inmiddels al 4.5 jaar samen met Claire Automotive Support om het aftersales proces van begin tot eind te digitaliseren. 


 In deze video nemen 3 medewerkers van Van Mossel Kia u mee in hun dagelijkse werkzaamheden en hoe Claire hen helpt door middel van het verho...

28.09.21 09:33 AM - Comment(s)
VIDEO: Succesverhaal Welling Autobedrijven
Medewerkers van Welling Autobedrijven vertellen in deze video hoe Claire terugkomt in hun dagelijkse werkzaamheden en wat de toegevoegde waarde voor de klant is.
28.06.21 01:31 PM - Comment(s)
Hoezo Aftersales? PRE-Sales!

Naar aanleiding van de vele vragen en opmerkingen over mijn vorige blog wil ik het begrip LEADS voor aftersales graag verder met jullie uitdiepen!


In sales kennen we hem natuurlijk allemaal DE SALESFUNNEL

 

Deze start meestal met een showroombezoek of een online aanvraag voor een proefrit. Aa...

22.06.21 12:35 PM - Comment(s)
Bent u opzoek naar HOT LEADS? U heeft ze al!
We zijn het ons niet bewust, maar de allerbeste en grootste "Leadgenerator" is jullie eigen werkplaats. Stop het schieten met hagel, hou op met geld verbranden: gebruik wat je heb!
17.06.21 01:03 PM - Comment(s)
Met 1 klik uw klant informeren!
Ondanks we met de klant hebben afgesproken dat zijn auto om 17 uur opgehaald kan worden, zijn er iedere dag een aantal klanten die toch gaan bellen of de auto al gereed is. Stel dat we dit met 1 druk op de knop kunnen voorkomen?
12.05.21 08:21 AM - Comment(s)
5 redenen om te starten met digitale werkorders

Sinds een jaar of tien zijn de meeste verkooporders digitaal, maar in de werkplaatsafdeling is die stap nog niet gemaakt. Waarom vullen we werkorders nog in met pen en papier? Hier zijn 5 redenen om met digitale werkorders te starten:

  1. Geen doktershandschriften meer. Het is niet altijd even makke...
02.04.21 11:00 AM - Comment(s)
Traditionele aftersales processen zijn aan vervanging toe!

Traditionele aftersales processen zijn aan vervanging toe! 

De druk op aftersales groeit. Aan de ene kant een (ogenschijnlijk) tekort aan vakbekwaam personeel. Aan de andere kant zijn de vaste lasten hoog en ervaren de medewerkers een hoge werkdruk door de hoeveelheid werkaanbod en het verandere...

02.04.21 11:00 AM - Comment(s)

Het jaar 2020 zou een jaar worden waarin de innovatieve ontwikkelingen in de autobranche elkaar snel op zouden volgen. Het jaar van EASCY – Electric, Autonomous, Shared, Connected, Yearly – en de digitalisering van de veelal traditionele dorpsgarages en merk dealerships. Wat is daarvan terecht ...

02.04.21 10:59 AM - Comment(s)
Hogere aftersales-efficiency in 1,5m-maatschappij

Noodzaak tot verbeteren

Dat de noodzaak er is voor de autodealers om de interne processen te verbeteren blijkt uit recent onderzoek van Tim Hoogerwaard onder de titel van "Van PUSH naar PULL?!". "De cijfers liegen er niet om en het blijkt dat er op intern gebied nog veel winst te behal...

09.03.21 01:15 PM - Comment(s)