Blog categorized as After sales

Hoe ga je om met verandering?
De wereld om ons heen is voortdurend aan het veranderen. Het is dus belangrijk om voorbereid te zijn op deze veranderingen en te leren hoe ermee om te gaan. Toch is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

Ook wij merken regelmatig weerstand bij verandering, zowel binnen als buiten de organisatie. Om deze ...
03.07.24 12:06 PM - Comment(s)
Geduld is een schone zaak, ook in de werkplaats!

Bij garagebedrijven draait alles om kwaliteit. Maar hoe behaal je die kwaliteit en behoud je deze op lange termijn?

Het geheim ligt in het identificeren en implementeren van zowel 'quick wins' als 'long-term wins'.

05.06.24 01:37 PM - Comment(s)
Adjay Bohorie over werken met Claire 

Bij Auto van der Heide in Emmeloord zijn ze in 2021 gestart met het gebruik van Claire. Onder begeleiding van onder andere Adjay zijn ze vanaf de eerste dag volledig papierloos gegaan. Hoe gaat dat nou echt in z'n werk? Wat vinden klanten ervan? En wat zijn de belangrijkste lessen? We vroegen het Ad...

22.12.23 09:22 AM - Comment(s)
Starten met Claire? Dat gaat zo in zijn werk!

In deze blog omschrijven we hoe de uitrol van Claire bij Bariseau Mottrie in Kortrijk en Ieper is verlopen. Overstappen van een papieren 

naar een digitale werkwijze is een hele verandering. Daarom is een goede voorbereiding en begeleiding op locatie van uiterst belang. 

17.11.22 08:32 PM - Comment(s)
Onderzoek: Papier vs. Digitaal in aftersales
Onlangs is er een onafhankelijke tijdstudie gedaan over het nut van een digitaal service proces. Hierin zijn er verschillende autobedrijven met elkaar vergeleken en werden de verschillen duidelijk tussen een papieren aftersales proces en een digitaal aftersales proces. ...
01.09.22 09:59 AM - Comment(s)
Haal jij alles uit je bandenwissels? 

De band is een cruciaal product, niet alleen voor de veiligheid van de auto en de bestuurder, maar ook als het om aftersales gaat. Het is een product wat veel klantcontact genereert en is daarnaast een belangrijke omzetgenerator binnen het bedrijf, zeker tijdens de bandenwisselweken.

 

De bandenw...

01.04.22 08:00 AM - Comment(s)
Traditionele aftersales processen zijn aan vervanging toe! 

De druk op aftersales groeit. Aan de ene kant een (ogenschijnlijk) tekort aan vakbekwaam personeel. Aan de andere kant zijn de vaste lasten hoog en ervaren de medewerkers een hoge werkdruk door de hoeveelheid werkaanbod en het veranderende consumentengedrag. Mede door inefficiëntie binnen het tradit...

11.03.22 10:57 AM - Comment(s)
Hoe een transparant aftersales proces kan bijdragen aan klanttevredenheid

Herken jij dit ook? Geleefd door de waan van de dag op de aftersales afdeling, iets wat elke dag van toepassing is en wat niet alleen effect heeft op de klanttevredenheid, maar ook op de belastbaarheid van je werknemers. 

 

Door de chaos binnen het proces ontstaan er onduidelijkheid en ...

28.02.22 08:00 AM - Comment(s)
Hoe verminder je werkdruk? 

Het lijkt een steeds groter 'probleem': (te) hoge werkdruk.

 

In 2020 was in Nederland de werkdruk hoger dan ooit. Ondanks dat die cijfers inmiddels zijn verminderd blijft de werkdruk (mede door de coronacrisis) hoog. Het verlichten van werkdruk is daarom erg belangrijk geworden. Gebeurt dat niet...

27.01.22 02:16 PM - Comment(s)
Het werk verleggen van het bedrijf naar de klant?

Het werk verleggen van je bedrijf naar de klant. Je ziet het steeds vaker voorbij komen.

Bij een aantal supermarkten kun je zelf je boodschappen scannen en afrekenen zonder dat daar (buiten controles om) personeel bij hoeft te komen kijken. Bij verschillende vliegmaatschappijen kun je van te voren i...

26.01.22 02:48 PM - Comment(s)